Jakość kształcenia

Unia.

Jakość kształcenia

Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia językowego jest jednym z podstawowych zadań, jakie Uniwersytet Wrocławski stawia przed Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych. Nasza jednostka opiera swoje działania w tym zakresie na Uczelnianym Systemie Zapewniania Jakości Kształcenia czerpiącym z wytycznych wynikających z procesu bolońskiego, kładącego nacisk na wprowadzenie wspólnych standardów obowiązujących we wszystkich państwach europejskiego obszaru szkolnictwa wyższego. W kształceniu językowym standardem tym jest Europejski System Opisu Kształcenia Językowego (ang. CEFR) odzwierciedlony w zamieszczonych poniżej charakterystykach drugiego stopnia Polskiej Ramy Kwalifikacji (PRK), opisujących kwalifikacje zdobywane przez studentów w systemie szkolnictwa wyższego w naszym kraju. Oba dokumenty stanowią podstawę programów kształcenia językowego w SPNJO.

Zgodnie z Uczelnianym Systemem Zapewniania Jakości Kształcenia, działania projakościowe SPNJO dotyczą w szczególności tworzenia i przeglądów programów kształcenia, efektów uczenia się i metod ich weryfikacji, warunków prowadzenia zajęć, jakości obsługi administracyjnej studentów, dostępności informacji o programach kształcenia i sposobach ich realizacji oraz podnoszenia kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich. Zapewnieniu standardu w obszarze oceniania studentów służy zamieszczony poniżej System weryfikacji zakładanych efektów uczenia się. Ważnym narzędziem służącym zapewnieniu jakości kształcenia są również regularne badania ankietowe prowadzone w celu uzyskania opinii studentów o prowadzonych zajęciach dydaktycznych i jakości obsługi administracyjnej. Wyniki tych badań wykorzystywane są do prac nad podnoszeniem jakości w wymienionych obszarach.

Projekt "Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

NEWSLETTER